Proovi sellega otsida!

Custom Search

Nov 10, 2009

Head asjad



Hea meel teatada, et interneti inimesed on avanud uue meelelahutusportali nimega alkoinfo. Soovitan seda väärt portaali uudistada, sealt leiab nii mõnegi nipi, kuidas pohmakat leevendada, samuti saab teada, kuidas tarvitatud jookide järgi arvutada, mitu promilli piiritust veres on. Saab teada, kui palju tohib tarbida ja mida kõige kasulikum tarbida on ning kuidas tarbimist piirata. Üheõnaga uurige ise!

Eelmainitud lehel on ka üks test, mis 10 vastuse põhjal saab aru, mis suhted sinu ja alkoholi vahel on ning annab tulemutest ka sulle lahkesti teada. Tegin ka küitlue läbi, vastasin ausalt ja kui kahtlein, sii valiin leebema vastusevariandi, aga tulemus on ikka selline:



Sinu joomisharjumused hävitavad Sinu tervist ning Sa võid olla alkoholsõltuvuses. Kui vähegi võimalik, lõpeta joomine otsekohe. Võta ühendust oma perearstiga ning räägi selle testi tulemustest, või siis pöördu kindlasti vastavate spetsialistide poole. Kontaktid leiad siit.

Nädal veel, siis saab mu kuu ajaline karkusperiood läbi ja ma saan tervisevaenulike eluviiside rüppe tagasi naasta.

24 comments:

  1. oh kurat ma jäingi lugema! naiste kohta on seal küll jumala karmid reeglid.. muidugi ise ma ei joo, aga mõeldes nendele naistele, kes ikka alkoholi korralikult tarbivad, süda hakkab valutama. 2 alkoholiühikut päevas pole üldse naljaasi! See on nagu siis kui lapsele annad 1/4 jäätist ja siis võtad ära ja paned külmikusse, ütled, et homme võib ta veel neljandiku ära süüa. Ja pohmelli kohta ka.. võiksid ju rohkem kirjutada kuidas sellega hakkama saab siis kui on juba hommik.. mitte seda mida peab õhtul tegema et hommikul hea enesetunne oleks.. jooge ainult üks jook tunnis. ha-ha. Said aru? Järgmine kord joo ainult üks pits tunnis! Ei, aga tegelikult, ma ei jää täna magama vist. Seda ei tohi enne magamaminekut lugeda. Brr.

    ReplyDelete
  2. Kas sa, Tõnn, pidid tõesti selle küsitluse läbi tegema, et seda teada saada. Miks sa minu käest ei küsinud? Õnneks teed sa ju nüüd "sporti", mis tagajärgi leevendab.

    ReplyDelete
  3. Tegin ka selle testi ära. Sain 10 punni ja diagnoos on järgmine.

    Punkte kokku 8–15
    On väga tõenäoline, et Sinu praegused joomisharjumused teevad kahju nii Sinu tervisele kui heaolule, samuti võivad need mõjutada Sinu suhteid ja tööalast karjääri. Soovitav on vähendada joomist mõistliku piirini, mõned soovitused selleks leiad siit.

    Enda arust ei joo peaaegu üldse või noh võrreldes mõne inimesega. Samas normaalsemaid vastuseid ka ei olnud, eks tuleb eksperte uskuda.

    ReplyDelete
  4. Seda olen ma teile (Vuss ja Tõnn) juba ammu rääkinud.

    Ise sain
    Punkte kokku 7
    Punkte kokku 0 - 7
    On vähetõenäoline, et Sinu praegused joomisharjumused Sulle märkmisväärset kahju võiksid teha.

    Nii et võtke naine, koguge münte, tehke sporti ja olge lihtsalt normaalsed ja seda 3 aastat jutti.
    Kui te seda kõike praegu ei suuda, siis ei suuda ka hiljem. Ja kardan, et kui me juba 50 oleme, siis teil ongi pupu ehk puhta putsis.

    ReplyDelete
  5. Ja kuidas teil okserefleksiga lood on?
    Selle puudumine ka alkoholismi tunnus.

    Vähemalt 5 aastat tagasi suutis Vuss piisava koguse alkoholi korral oksendada. Peale seda pole teda ropsimas näinud.

    ReplyDelete
  6. Tõnn, palju sa punkte said, ma sain kokku 13, seega veel arenguruumi jagub.
    ilmselgelt pead sa leidma asendustegevuse ja parim, mida seal lehel soovitati, on tegeleda lapsega, seega Tõnn aitab tühipaugutamisest.

    ReplyDelete
  7. Mina sain 22 punkti. Nii suure punktisagig ei olnud vist testi koostajad arvestanud, 19 punkti oli nende arvate maksimum. Kuigi ka minu tulemus polnud kõige suurem võimalik, sest Vuss sai 23 punkti. Selle peale võttis ta külmikust kähku ühe õlle ja kulistas selle endale sisse.

    ReplyDelete
  8. Kurat, Jauram, ma sain sust ühe punkti rohkem, st. 14. Kas see tähendab, et ma olen suurem joodik vä? Samas on mul alati hommikul halvem olla, isegi kui ma mitu korda vähem joon. Isegi siis on hommikul halb, kui üldse ei joo. Sina, Londo, ära kelgi, kui sa oleks ainult ühe punkti rohkem saanud oleks sa ka 8-15 punkti kategoorias st. samas kus Jauram, aga Jauramil ei ole kodus näägutavat naist ja seega tema tervis kulub vähem.

    ReplyDelete
  9. ma sain 10, aga mul on okserefleks olemas. Londo, sa ära ülba. Ise sittusid jokkis peaga Slovakkia väikelinna linnamüüri peasissekäigu juurde. Kogu sa münte või mida tahes...

    ReplyDelete
  10. Mulle tundub, et mina, kui selle ürituse testi ootamatu üllatusliider, peaksin ka siinkohal sõna võtma, et te, noored kuked, midagi õpiksite.

    Pätid, raisk. Olen kindel, et tegite sohki, valetasite, ennekõike iseendale, oma joomisharjumuste koha pealt. Kõige uskumatum oli minu jaoks Jaurami eriti lahja tulemus 13.... Purjus olid, kui testi tegid väh? Poisidpoisid, te olete testi tulemused nii absurdseks ajanud, et siinkohal aitab vaid jõuga rakendatud Freudi stiilis täiesti kasutu interpretatsioon: kõik klemmid, kes said vähem kui 15 punkti (normaalse inimese tulemus) on tõsises probleemi eitamise faasis ja tuleks võtta viivitamatult ambulatoorsele ravile.

    Lehekülg ise on ka täiesti arusaamatu. Kuidas saab olla test, mille tulemuste tõlgendus lõpeb poole võimaliku tulemuse peal ära?! Lauslollus. "„Mõistlikult" alkoholi juua tähendab kõige lihtsamini öeldes mitte jääda purju." Mida perset?! Miks siis üldse juua? Ma võisin ju, ennastki väheke ilusamaks valetades, 23 punni saada, aga isegi mulle maitseb mahl, piim ja keefir rohkem kui 95% alkohoolsetest nektaritest.

    Oma postituse viimase paragrahvi pühendan Londole. Londo: "Nii et võtke naine, koguge münte, tehke sporti ja olge lihtsalt normaalsed ja seda 3 aastat jutti." Esiteks, on erakordne jultumus, sellisel inimesel nagu Londo, ennast normaalsete inimeste hulka arvata. Teiseks, mis see normaalsus üldse on? Tasuks üldse mõelda enne, kui hakata siin purjus peaga paugutama. Kui võtta aluseks kõige levinum ettekujutus normaalsusest, siis see tähendab vastavust enamusele. Nüüd, Eestis umbes pooled inimesed ei joo (vanurid, lapsed, karsklased), seega joob noor ja terve inimene aastas keskmiselt 20 L absoluutalkoholi. See teeb sinust, Londo, mittenormaalnse, veidriku. Lõpetuseks. See, et sa, Londo, siin seletad, et oled mulle juba ammu probleemist rääkinud, tõstis minu testi tulemust veelgi ühe punni võrra....

    ReplyDelete
  11. Üks huvitav fakt mõtisklemiseks.
    londo tulemus:
    On vähetõenäoline, et Sinu praegused joomisharjumused Sulle märkmisväärset kahju võiksid teha.

    Ometi on just Londo see, kes oma joomatuuridele kõige rohkem kaotanud on! Ma ei tea ühtegi teist inimest, kes suudaks nii purjus olla, et koju minnes poole tee peal jalgratas ära kaotada. Kui Zavist liikuma hakkas, siis oli rattaga, aga koju jõudis ilma. Keegi teine ei suudaks eda ju! Või kas keegi veel peale Londo on avastatud ratas kaisus kahe auto vahel keset tänavat magamas? Huvitav jah, kelle elu see joomine kõige rohkem segab?

    ReplyDelete
  12. Tegelt Jauram ei joo üldse palju. talle lihtsalt tundub et on hullult äge kelkida oma joomisega, nagu oleks see midagi imetlusväärset. tegemist on ilmselgelt haige inimese ja lõhestunud indiviidiga. Jauram kasvas üles koos Sausti pättidega, kes selleks et peita oma lollust ja mõttelaiskust afišeerisid joomist, räpast seksi ja vägivalda. Suurem osa ei saanud seksi ega vägivalda ja lihtsalt jõid. Jauram, olles nüüd sattunud lävima toredate, inteligentsete ja rahumeelsete ininimestega ei suuda oma vanast elemendist välja tulla. Olles nüüd õppinud etoloogiat ja käitumisökoloogiat kasutab ta vanast seltskonnast pärit kulukat signaali kui paabulind oma saba. Seletab kõigile kui palju tema joob, aga hoolimata tohututest alkoholi kogustest, on ta ikka terve ja kaine. Jaurami arvates peaks nüüd naised sillas olema. "Ta joob nii palju aga ikka on elus, tal peab küll väga tugev organism (maks)olema. Ma tahan et temast saaks minu tulevaste laste isa!" Aga Jauram petab meid kõiki. Oma massiivse teavituskampaaniaga on ta meid uskuma pannud nagu oleks ta räige joodik. tegelikult istub ta vaikselt oma linnaserva korteris ja kogub jõudu järgmiseks rahvaspordi ürituseks, kus on kohal piisavalt suur publikum. Joodud alkoholi tekitadud kahju peab alati olema väiksem kui enesereklaamist saadusd tulu. Samal ajal joovad Vuss ja Tõnn täiesti süsteemivabalt, olles vastutusrikastel hetkedel juba liialt täis, aga vahel ka näkkab. Kas see strateegia Jauramile ka edu toob? Kas tal vahel näkkab? Ei ole kuulnud, et Jauramil mõni naine oleks olnud, küll aga Vussil ja Tõnnil. Kas Jauram on valinud vale strateegia? Tundub nii. Kuigi tal on ilmselgelt oma nišš, on see liiga ahtake ja konkurendid tugevad(detsibell, Taavet kukk jne.) Võibolla see strateegia töötaks mõnes teises keskkonnas. Näiteks Kiili alevis?

    ReplyDelete
  13. Punkte kokku 4

    Ei, see pole nõrk tulemus, see on lihtsalt teisest otsast esimene tulemus, st olen vabalt nii lahke jagamaks Vussiga edetabeli esimest kohta. Ehk siis muud midagi, et minuga on odav juua.

    ReplyDelete
  14. Ahjaa, joomisest ja naistest ...

    http://www.youtube.com/watch?v=wdW6zwXNEZM

    ReplyDelete
  15. Tegin ka testi. Sain nagu tublile tütarlapsele kohane hindeks 5.
    Avaldaksin samuti oma arvamust eelnevalt kirjeldatud sigimisstrateegiatest (kuidas nad minuga toimiksid): Esiteks Jaurami petu-joodiku mängimine. Inteligentsete ja rahumeelsete inimeste seltskonnas võiks ta ehk naise saada, kui ta väljavalitule ütleb, et ta ei taha enam joodik olla (tüdruk oleks rahul, et sai sellise mehe, kes tahab ja suudab tema pärast oma pahedest loobuda ning Jauram oleks ka rahul-sai naise, maks terve ja pole napsi vastu samuti kiusatust). Praegu on Jaurami käitumine jätnud lihtsalt mulje, et ta ei tea keda tahta või kui teabki ei julge midagi ette võtta. Nii ta siis jaurabki ja püüab end sihitult atraktiivsemaks muuta.
    Vussi ja Tõnni puhul julgusest tõenäoliselt puudu ei tule (mulle on vähemalt selline mulje jäänud). Nende strateegia siis juua hästi palju ja kogu aeg. Tekiks minul kohe küsimus, kas nad üldse tahavad naist. Kuigi Vuss on ilus ja Tõnn on naljakas ei ole mina neid kunagi arvestanud kui potensiaalseid mehi - siis saavad järglased ka ju need jubedad geenid ja ei mingit lootusekübetki. Nii et tõenäoliselt minusugused ei ole kummalgi strateegial sihtgrupiks. Samas kordan uuesti, et ma kirjeldasin kuidas minule need toimiksid, sest ei saa ju märkimata jätta, et Vussil on palju naisi olnud(ja ilmselt ka tuleb) ning Tõnnil on ka vist naine. Aint jah paistab, et Jauram on see suurim möödapanija hetkel.

    ReplyDelete
  16. Peab tunnistama, et üks kord nägin Jauramit koos naisega (vist olid huulipidi kontaktist aga käsipidi kindlasti).

    Samas ei ole Jauramit väga purjus näinud, ainult joomas. Siit kolm võimalust:
    1) teeskleb joomist
    2) tarbib enne joomist rasvhappeid (nt või, toiduõli)
    3) tema organism on uskumatult tugev ning sellele vastav strateegia antud keskkonnas ei toimi, kuna teda peetakse tühikargajaks.

    Lisaks fotomeenutused ajast mil liiga täis on oldud:
    http://www.galvestonmusicscene.com/Blog-Photos/sign-Alcoholism.jpg
    http://unix.rulez.org/~calver/pictures/day_after_party/

    ReplyDelete
  17. Tegin testi kolm korda. Esimene kord lõi pahviks kui sain 10 pügalat kõrgema tulemuse kui senine liider Vuss. Asju natukene ilustades ei saanud ma ikkagi vähem punkte kui 28.
    Aga ikkagi pean ma vähemalt pooli enne mind vastanuid suuremateks napsumeesteks kui ma ise.
    Niiet rohkem ausust enda ja teiste suhtes.

    ReplyDelete
  18. Huumorit kui palju! Peapreemia huumori vallas läheb muidugi Karl Londi pikemale kommentaarile, aga teistel pole ka häda.

    Naiste ja alkoholi teema kohta niipalju, et naised on nagu äädikakärbsed. Kujutame ette olukorda, et ploomimoosipurk on ununenud riiulile nii, et kaant ei ole peal. Natuke peab ootama, kui ilmnevad esimesed käärimistunnused, siis ilmuvad nagu võluväel kuskilt maa alt kärbsed. Naistega on samamoodi, kui ma natuke linnastest kääritatud märjukest manustan, siis lendleb mulle naisi nagu kärbseid ligi...

    ReplyDelete
  19. Kuna T~nni blogi on ootamatult kujunenud minu joomisharjumuste ja sigimisstrateegiate arutluskohaks, siis lisaksin yhtteist ka siia dispuuti.
    Esiteks vaatasin ma kriitilise pilguga alkotesti yle ning sain teisel korral tulemuseks 20 elik lisasin selle vigasaamise punkti, kuigi see tundub imelik kirjutada m~nda sinikat vigastuste arvele ja v~ibolla veel miskit. Kuna kogu see test on vjaga pealiskaudne, siis ei tasu tulemustele eriti tjahelepanu osutada
    Mis puutub sellesse, et ma end k~vaks joodikuks olen pidanud, siis sedamoodi arvajad kindlasti eksivad ning kes Marimaa bussireisil kjaisid, peaksid omast kjaest teadma, et mind joodikuks tituleerida on selge ylepingutamine, sest ma ei joo sellistes kogustes.
    Rjapast seksi ja vjagivalda pole ma kohe kindlasti propageerinud
    Sigimisstrateegiast: kui paljud arvavad, et ma joon selleks, et naisi saada ... oo pyha lihtsameelsust. Ning selle yle ei tasu ka vjaga muretseda, kas mu strateegia on edukas v~i mitte, sest tibusid loetakse sygisel elik kui me 60 v~i vanemad oleme, siis vaatame kellel on/oli naine ja kellel mitte.

    Jooogem ja keppigem end surnuks!

    Jauram

    ReplyDelete
  20. Head (napsi)sõbrad, kollegid!

    Läbisin alkotesti tulemusega 5 palli, mis arvestades, et viimasel ajal pereinimesi esindan, üsna tõene tulemus tundub. Riin näiteks sai 4 punkti. Samas olid küsimused ja vastused ka üsna jämedalt koostatud, näiteks vastasin 7-le viimasele küsimusele (v.a 1-le) a`la pole mitte kunagi juhtunud (no näiteks tõesti, kui reaalne ikkagi on, et mitte muffigi eelmisest päevast ei mäleta, selleks tuleb vist lisaks joomisele ka näiteks liimi nuusutada).

    Rääkides sigimisstrateegiatest ja eelkõige Jaurami näitel, siis olen ka mina täheldanud, et enda tõsise joomamehena eksponeerimine läheb edukalt peale.....meestele! Meile ikka meeldib selliste asjadega praalida ja kes ei tahaks lõbusate napsisõprade seltsis aega veeta. Samas mõistlikku naist puhtalt joodud liitritega ei meelita. Siinkohal meenub mulle üks seik, mis võib anda seletuse Jaurami senisele naisi peletavale stateegiale. Nimelt sattus noor ja kogenematu Jauram oma üliõpilastee algusaegadel lõkke ääres ühe tuntud vanema bioloogiga (kannab habet, tegeleb embrüotega) diskuteerima, kes oma juttu kokku võttes sosistas noorele Jauramile kõrva midagi sarnast:
    „Noormees, tee, mis sa teed, aga naiste eest jookse siin elus ära niikaua kui võimalik, ükskord saavad nad su nagunii kätte.“
    Seega naisi võimalikult hirmsate olenditena kujutades ja noores trimmis tudengis õõva tekitades, kõrvaldas kogenud strateeg elegantselt uue tegija areenilt. Siinkohal tuleb meelde, et ega ka prof. Zahavi enam esimeses nooruses tegija ole ning ka tema puhul võib soovituses partnereid joodud alkokogustega meelitada teatud omakasu näha.
    Igatahes selle teooria valguses näib Jaurami käitumine igati mõistetav ja edukas – naised hoian viinalõhnaga endast eemal, sõpradega veedan lõbusasti aega ning (testi tulemusi uskudes) tegelikult oluliselt vähem juues säilitan ka hea tervise.
    Siinkohal siiski märgiksin, et naiste eest on edukalt võimalik põgeneda ka ajani, mil sind enam keegi taga ei ajagi. Stsenaarium, et keegi su lõpuks ikka kätte saab, ei pruugi üldse tõeks osutuda. Siit Jauramile seltsimehelik soovitus: kui sa siiski soovid naistega lähemaid kontakte saavutada, otsi kapist üles lips, räägi kõigile avalikult oma mälumängusõltuvusest, kasuta lausetes prantsuskeelseid väljendeid ja vaata, mis juhtub!

    kont

    ReplyDelete
  21. Jätke Jauram rahule!!!

    Mulle meeldib Jauram sellisena nagu ta on (õigel ajal viinalõhnaline ja muidu tore poiss)! Minu arust on igati positiivne, et ta on oma vanuse juures veel VABA mees (ja loodetavasti jääb selleks pikaks ajaks), mitte aheldatud (vinguvate) naiste-laste külge. Ja kui Jauram vahepeal võtabki Kondi nõu kuulda ja lähebki, lips ees, mälumängu mängima, siis on hea teada, et selle lipsu taga peitub põues suure tõenäosusega mingi tore alkohoolne jook, mida sõbrannadega jagada.

    Naine (ei ole ei loom ega noor poiss vms).

    ReplyDelete
  22. Minule meeldib ka Jauram sellisena nagu ta on ..... aga lapsi me omavahel sellegipoolest ei saa.

    Aga kui siin juba kirjutamiseks läks, siis kas pole tõsi, et me antud alkotesti justkui veidi valest otsast tõlgendame. Praegu on nagu nii, et mida rohkem punkte, seda kõvem joodik. Samas kui näiteks mina tarbiksin sama palju alkoholi kui mitmed tuntud napsisõbrad siin, siis küsimustiku esimese osa eest, kus päritakse koguste ja joomissageduse kohta, saaksime me võrdselt palju punkte. Samas testi teises pooles (kus ma praegu valisin enamvähem suhtkoht mitte kunagi variandi), võiksin ma sellisel juhul julgelt valida mäluaugud, kehavigastused ja tegemata tööd. Seega, juues sama koguse alkoholi, saaksin ma kokku rohkem punkte kui minust paremini alkoholi taluvad inimesed ja oleksin seega kõvem joodik. Palun selgitust...

    ReplyDelete
  23. Selgitan, Kont. Loe tähelepanelikult. Kui hakkaksid tarbima palju, nagu "mitmed tuntud napsisõbrad" siin Tõnni alkospordiportaalfoorumblogis, siis saaks sinust üsna kiiresti "paremini alkoholi taluv inimene". Selle fenomeni objektiivsed põhjused on peaasjalikult bioloogilist laadi, subjektiivsed põhjused psühholoogilise loomuga, nagu näiteks mitmetasandiliselt vildakas eneseprojektsioon. "Paremini alkoholi taluva inimese" fenomeni põhjustest, müütidest, kujutamisest kaasaegses kunstis ja meedias võiks pidada omaette loengu aga mitte see ei ole mu praeguse postituse eesmärk. Minu eesmärk on su pettekujutelm purustama, enne kui hilja. Viimane löök selle saavutamiseks - mäluaugud, kehavigastused ja tegemata tööd ei ole kaugeltki midagi sellist, mille eest "mitmed tuntud napsisõbrad" ei oleks testi tehes punkte kogunud...

    ReplyDelete

 
free counters Locations of visitors to this page Bookmark This Site