Proovi sellega otsida!

Custom Search

Jun 13, 2010

Nali otsas

Suureks kurvastuseks neile, kes loodavad siit lugeda lõbusaid juhtumisi, mis on õlleuimas korda saadetud, pean teatama, et neid nüüd mõnda aega ei tule. Kahel lihtsal põhjusel, esiteks olen ma pankrotis ja teiseks on laboris kiired ajad. Nii et olude sunnil ma ilmselt mõnda aega väldin igasuguseid lahedaid üritusi.



Viimastel õhtutel olen paar tundi enne magama minekut uurinud erialast kirjandust. Kümnevõistluse ja trennitegemise erialast. Mida rohkem loen, seda enam ma mõistan, et ma ei tea sittagi ja kõik läheb aina keerulisemaks. Igatahes tegin endale praegu alljärgneva treeningkava. Kava selgroog pärineb Kudu raamatust "Mitmevõistlus", sarnast trenni tegi mingil hetkel Tokyo olümpiahõbe Rein Aun. Natuke kruttisin kava endale sobivamaks. Nüüd võiksid kõiksugused eksperdid mu trennikava valikut laita või kiita ja osutada, et mida ma ei peaks mitte tegema, mida võiks lisada või muuta.

Pühapäev  (vabas õhus)
- 20 min jooks, pulss 120-140
- hüpped trepist üles, mõlema jalaga 2x50-60
- 6x200 m ~70% max kiirusest, puhkuseks sörk starti tagasi
- 15 min. lõdvestusjooks

Esmaspäev (staadionil ja jõusaalis)
- 20 min jooks
- 2 ala tehnika harjutamine
- jõusaal
ringtreening (rinna, kõhu, selja, pöia ja reise tagaküljelihastele, mingid 2 asja veel) kas aja või korduste (u. 15-20) peal, raskused u. 60% maksimumist, 2 ringi
rebida ja tõugata võiks ka, kui leiaks kellegi, kes nende ohutult tegemise selgeks õpetaks
- mõned ringid jooksu lõdvestuseks

Teisipäev (õues)
- Tunnike metsajooksu

Kolmapäev (kus iganes soovi on olla)
- Lillegi ei liiguta

Neljapäev (staadionil ja jõusaalis)
- soojendusjooks 20 min
- 2 ala tehnika harjutamine (kui võimalik, siis 2 hüppeala)
- jõusaal, sama mis esmaspäeval
- lõdvestusjooks

Reede (metsas)
- tunnike jooksmist

Laupäev (mõnusas kohas)
- vaba

Sellist tsüklit teeks 2 nädalat ja siis kui enesetunne on hea, siis kolmas nädal veidi raskem ja neljas tublisti lihtsam taastumiseks. Igasugused arvamused on kommentaariumi oodatud!

5 comments:

  1. AnonymousJune 13, 2010

    kui trepist hüpped ära tüütavad või pole lihtsalt treppi alati käepärast, siis sama hästi aitab ka tasasel maal ühel jalal hüped, a'la 10x50m

    heikki

    ReplyDelete
  2. Täna tegin siis esimese trenni uue kava järgi ja pean kohe nentima, et ei tulnud sellega päriselt toime. 70% kiirus on palju kiirem ja väsitavam kui ma eeldasin. 10*200 sellise tempoga ei ole ma küll praegu võimeline tegema. Ja tagasi sõrkimise asemel tegin minuti pausi(kõndisin).

    ReplyDelete
  3. AnonymousJune 13, 2010

    kohe selle kava täitmise juurde ma ei läheks, võtaksin nende mahtudeni jõudmiseks terve suve (3-4 kuud) ette. S.o 3-4 sellist tsüklit.

    Panen ette järgmist: võta kavas märgitud mahud ja võta iga tsükli puhul 10-20% maha (s.o arvutamise jaoks, trenni tegema hakates alustad sellest nädalast, mis on juba 4x(0.85xN) ja siis tõstad iga tsükli puhul 10-20% kuni jõuad siin kirja panduni). Tehnikatrennide puhul arvuta korduste arvu pealt (täishüpped, visked), jooksudes korduste arvu või sprindimeetrite pealt (esimese hooga suuri kiiruseid ei tohi); aga metsasörkide puhul tõsta kuni 5 minuti võrra (soovitatavalt liigu 30min sörgist kuni 45-50 minutini, 60min on sulle esimese poole aasta vältel palju, kui kiirendusjookse ja jõuharjutusi samal nädalal kah teha)

    ReplyDelete
  4. Mina, kui tõeline mitmevõistluse ekspert, pean mainima, et sinu treeningplaanidest puuduvad üliolulised taastusjoogid, milleks teadusuuringute tulemusel sobib ideaalselt õlu, aga loomulikult mitte teadlaste soovitatud kogustes (0,33l), vaid minu soovitatavad kogused (2*1l bocktüüpi õlut iga päev, lisaks pühapäeval üks lisa liiter).

    Edukat treenimist!
    Sport on tõesti nõme, eriti tõkkejooks.

    ReplyDelete
  5. Eks iga algus on raske ja kipub väga kõva motivatsiooni pealt tulema, aga siis kui hang maas ja mingit sitta sajab silma, siis ei kipu kuidagi trenni tegema või lausa trenni minemagi. Oluline pole hirmsa hooga maks jõudu müristama hakata, vaid rahulikult aga kuradi kindlalt midagi tegema.
    Mulle endale meeldivad kõige rohkem sellised ÜKE jooksud, mida paljud meie spordipargid võimaldavad. Kus jooksed sutsu, siis tõmbad (mitte ei anna) lõuga, siis teed väikese sörgi ja paned mõne kätekõverduse. Igasugused pargipingid ja muu atribuutika on väga hea hüppeharjutusteks.
    Midagi sellist noh -http://www.youtube.com/watch?v=ZajP6CKhPdM
    aga vahendeid on linnas ja pargis meeletult. Oma vaid fanataasiat ja harjuta. Kõike võimalikult mitmekülgselt.

    ReplyDelete

 
free counters Locations of visitors to this page Bookmark This Site